De watervallen, de wandeling...ds

2 september 2018 - Vøringsfoss, Noorwegen

Zoals gezegd, de watervallen bij Kinsarvik stonden op het programma.

Met 4 watervallen overwint de rivier de Kinso over een korte afstand een hoogteverschil van maar liefst 900 m  tussen de westrand van
.. de Hardangervidda en de Sørfjorden.
.. (vidde = plateau; vidda = het plateau).

twee van deze 4 staan op de lijst van 100 mooiste watervallen ter wereld, en dat was genoeg motivatie voor mij om de hehfige wandeling te willen proberen.

stukje uit de gids:

Tijdens de wandeling stijg je, via een reusachtige trap van drie treden,
.. van 110 m boven zeeniveau naar 750 m.
.. De rivier overwint die treden telkens met een waterval.
.. De wandelaar heeft het niet zo gemakkelijk. Op die plaatsen wordt hij telkens
.. getrakteerd op steile paden.

daar waar de paden een verzameling willekeurige rotsblokken werden heb ik het opgegeven

Op de terugweg sprak ik een alleraardigste Noorse dame die met haar dochter de berg afdaalde na een week in de bush te hebben gekampeerd!

van haar kreeg ik de tip om richting Geilo te rijden want dan passeerde ik een.... ze kon het niet in het Engels omschrijven maar het was de moeite....

Ik geloof blonde dames altijd en heb dan ook de route verdergezet richting Geilo, was een enorme klim van 110 meter boven zee naar 1294 meter, de hoogst gelegen plateau met berghut.

Op het plateau heb ik de camper opgesteld, pasta gekookt en o wat heb ik geslapen vannacht

Fotos volgen

1. Zus:
    2 september 2018
    Moet prachtig zijn en zeer vermoeiend.hopelijk kom je nog veel adembenemende plaatsen tegen xxx
  2. Marion Sallaerts:
    2 september 2018
    volgens mij kom je straks nog tijd tekort daar!