Camperreis naar Noorwegen

28 augustus 2018 - Nederland, Nederland

Wat een langgekoesterde droom moest worden begon met nachtmerries en hoofdpijn.

Noorwegen, land van onmetelijk schoonheid stond erg hoog op mijn bucketlist. Ik reis meestal per motor en heb op die manier al vele landen van Europa bezocht maar mijn andere grote passie is fotografie, en op mijn motorreizen neem ik alleen een compact cameraatje mee dus Noorwegen moest een fotoreis worden.. maar hoe dan?
Veel opzoeken, reisverslagen lezen, kortom informatie vergaren, info avonden bezocht en me suf gepiekerd, maar georganiseerde reizen waren niet alleen best duur maar ook te veel geregeld.
Ik wil kunnen gaan en staan waar ik zelf wil, ben ik op een mooie plek en ik wil er de zon zien op of ondergaan dan moet dat kunnen...

Eind 2017 werd de beslissing genomen: een camperreis, dus de stoute schoenen aangetrokken en het hele internet afgezocht naar een betaalbare oplossing, eerst dacht ik om naar Scandinavië te vliegen en daar iets te huren maar toen ik op Camptoo een advertentie tegenkwam met de tekst "frisse gezinscamper heeft zin in mooie avonturen" toen wist ik het, dit was het:

Meteen heel leuk contact met de eigenaresse, en de camper werd geboekt, ik kreeg een week voor vertrek een leuke mail van Judith met een boekje over de camper en de hoop werd uitgesproken dat het een onvergetelijke reis zou worden, ik was er al van overtuigd, dit werd de reis van mijn leven!

Tot 2 dagen voor vertrek de telefoon ging, Camptoo let me weten dat de camper van Judith schade had en dat er een alternatief gezocht moest worden. Gezocht naar beschikbare alternatieven bleken deze aanmerkelijk duurder te zijn, en ik had het normaal gevonden dat het verhuurbedrijf dat verschil zou betalen maar neen, ze wilden heel genereus  € 250 bijleggen op het minimale verschil van €750 en dat vond ik niet redelijk.
Uiteindelijk liepen de gemoederen hoog op en is de huurovereenkomst ontbonden.

Toen ik aangaf meteen de volledig betaalde reissom terug te verwachten omdat ik een alternatief moest zoeken werd me verteld dat dit wel een week kon duren!

Witheet werd ik, ik moest meteen iets anders boeken en vind het niet meer dan normaal dat ze die met een spoed boeking in orde zouden maken.
Echt furieus werd ik pas toe in het annuleringsmailtje de standaard tekst stond "we hopen dat u hebt genoten van uw vakantie met Camptoo"

Nou, Camptoo, dat heb ik niet en dat gaan jullie weten ook

Morgen begint mijn reis dan toch, een langgekoesterde droom wordt hopelijk werkelijkheid, ik ga de onmetelijke schoonheid van Scandinavië met eigen ogen aanschouwen en vastleggen

Met de hulp van Judith heb ik een andere camper gevonden, gehuurd via Goboony en neen, van Camptoo geen teken van leven en veel belangrijker, geen geld op mijn rekening

Veel plezier in het volgen en reken maar op prachtige beelden uit het hoge Noorden

Patrick

1. Kees Bakker:
    28 augustus 2018
    Succes Patrick, benieuwd naar het vervolg en denk aan je bloeddruk etc.
  2. Marion Sallaerts:
    28 augustus 2018
    Heel veel plezier en vanaf nu een onbezorgde reis!!!
  3. Peter Oldenburg van Stelvio Motorreizen:
    28 augustus 2018
    Ik ga je volgen. Veel plezier!
    Als je mooie motorweggetjes tegen komt wil ik het graag weten.
  4. Huub Rohde:
    28 augustus 2018
    Leeg en ruig. Zo herinner ik mij mijn reis naar de Noordkaap. Zeker boven de poolcirkel. Zelden zo relaxed en vol mooie beelden weer teruggekeerd naar het dagelijkse leven. Ik ben enorm nieuwsgierig naar je foto's en hoop dat het in positievere zin dan je start, een onvergetelijke reis wordt. Groeten!
  5. Zus:
    28 augustus 2018
    Hoi broer,een hele fijne reis en geniet er van
  6. Piet Leijen Stelvio Motorreizen:
    29 augustus 2018
    hoi Patrick, veel succes. nog ff de app park4night downloaden. voor alle freecamps

gr. Piet
  7. Rimco de Rooij:
    29 augustus 2018
    Patrick, na een vervelende start komt het natuurlijk helemaal goed. Goede reis! Ben natuurlijk benieuwd naar de foto's